miercuri, 19 iunie 2013

TRECEREA LUI ALEXANDR MUȘINA

Alexandru Mușina 
(1 iulie 1054, Sibiu - 19 iunie 2013, Brașov
)
poet, eseist, publicist și editor,
profesor universitar doctor
Vestea am aflat-o de la prietenul meu, tânărul poet ieșean, Cristinel C. Popa: poetul și universitarul brașovean Alexandru Mușina a murit azi, în Spitalul Județean Brașov, bolnav de hepatita C. Prea crud! Încă nu împlinise 60 de ani. În 1986 îi eram prezentat de către poetul Petru M. Haș. Eu eram tânăr, aveam 21 de ani și el mă întâmpina cu generozitate. Eram în anturajul scriitorilor Miruna Runcan, Vasile Gogea, Daniel Drăgan. Mi-a dat impresia unui solitar ironic deși  făcea parte din noua (pe atunci) grupare a optzeciștilor postmoderniști. Acum vreo câțiva ani, la o întâlnire cu studenții de la Litere din Cluj afirma că după 1990 se desprinsese de postmodernism, că descoperise un altfel de proiect. Eu cred că și l-a împlinit într-o oarecare măsură - o ”oarecare” fiindcă ar fi trebuit să trăiască măcar până la 100 de ani (iată! în acest caz... ce ar fi putut ieși!). Dar mereu poeții mor prea repede. Cum mor toți artiștii, cum mor sufletele fluturilor de o zi. Însă ziua lui Alexandru Mușina, și a lui, se revarsă în zilele altora, în zilele celor, nu doar care au reușit să îl cunoască, ci și în zilele celor care i-au citit cărțile (fără să aibă șansa de a-l întâlni) și într-ale celor care o să i le citească de acum înainte.
Dumnezeu să îl ierte și să îl odihnească!