joi, 4 noiembrie 2010

Andra Dumitrescu - un interviu cu Ovidiu Ohanesian: "Dacă aş fi avut bani, aş fi dat în judecată şi statul American"


Un caz extrem de grav pentru România

Rep.: Aşadar, ai câştigat procesul cu statul român? Să clarificam puţin…

O.O.: Exact. Eu am câştigat, deocamdată, dreptul să mă judec cu statul român. Instanţa Curţii de Apel Bucureşti a recunoscut de fapt că nu mi-am recuperat banii din cauza statului. Mai precis, judecătorii dosarului Omar Hayssam nu au pus sechestru pe averea acestuia, i-au permis din arest să-şi înstrăineze averea. Mai mult, după ce structurile statului i-au permis teroristului să fugă, i-au dat şi familia. Procurorul de caz, Ciprian Nastasiu, a fost dat afară din magistratură pentru instrumentarea defectuoasă a dosarelor Hayssam. Al cui angajat era Nastasiu ? Al statului, bineînţeles!... Dar cea mai tare dovadă vine din declaraţia fostului şef al Direcţiei Generale de Informaţii şi Protecţie Internă, fost UM 0215, Virgil Ardelean. Acesta afirmă sus şi tare, sub semnatură, că DGIPI a anunţat din timp autorităţile competente, că Hayssam intenţiona să fugă. Vă daţi seama ?

Rep.: Coincidenţă sau nu, dosarul răpirii revine în actualitate?!

O.O.: E un joc politic. Era de aşteptat… Îşi dau cu dosarele Hayssam în cap până la alegeri…

Rep.: Dosarele?!

O.O.: Nu spun degeaba dosarele Hayssam! Este un caz extrem de grav pentru România. Poate duce la decredibilizarea statului român peste hotare. De aceea suntem ţinuţi în şah cu monitorizarea pe Justiţie. Pentru astfel de muşamalizări!

Rep.: În presa centrală au apărut şi stenogramele... Degeratu, Hayssam…

O.O.: Sunt documente reale. Dealtfel, din intervenţiile generalului reiese acest lucru. Degeratu nu poate recunoaşte multe lucruri sau vorbeşte puţin despre evenimente pentru că deţine sau a deţinut certificat ORNISS la cel mai înalt nivel. Poate face închisoare pentru orice afirmaţie nelalocul ei. Povestea stenogramelor este foarte interesantă şi nu are de a face cu declaraţiile liderului PSD, Vanghelie, cum s-a crezut…

28 de pagini de “tras cu urechea” transpirate din birourile DIICOT

Rep.: Poţi să comentezi?

O.O.: Desigur. Vă pot spune că sunt 28 de pagini de “tras cu urechea”, transpirate de la Parchetul General, mai precis din birourile DIICOT. Nu este clar cine a făcut înregistrările, dar cu siguranţă nu sunt opera Serviciului Român de Informaţii. Aşa cum era normal şi legal. Dar asta nu explică de ce nici măcar generalul Degeratu, omul de casă al lui Traian Băsescu, nu ştia că este înregistrat în birourile Ministerului Public.
Dosarele violate sunt din categoria Strict Secret de Importanţă Deosebită şi se referă la Omar Hayssam, Victor Bout şi la alte persoane cercetate pentru trafic internaţional cu armament.

Rep.: Şi aliaţii americani…?

O.O.: Agenţii DEA SUA s-au chinuit mai bine de o lună (în birourile DIICOT) să ne convingă sa-l dam în gât pe contrabandistul Viktor Bout. Partener de “afaceri” cu Omar Hayssam, Romavia şi SRI! De aceea, în dosarele Armamentul (628/D/P/2005) şi Fuga lui Hayssam (121-D-P-2007) au fost folosite stenogramele Degeratu. Aliaţii americani bănuiau că traficanţii sunt protejaţi la nivel înalt de autorităţile române. Dar cum totul e bine când se termină cu bine, americanii s-au mulţumit că au pus laba pe contrabandistul rus în Thailanda. Viktor Bout a fost arestat în urma interceptărilor aprobate de Curtea de Apel Bucureşti. Departamentul de Stat SUA s-a văzut cu sacii în căruţă, ne-a mulţumit frumos şi ne-a lăsat să ne spălăm pe cap cu partenerii autohtoni ai cuplului Bout-Hayssam.

Criza politica este de 20 de ani încoace…

Rep.: În consecinţă…

O.O.: Poate că unul dintre ei va ajunge preşedinte. Restul este can-can cu afacerişti,
ofiţeri şi politicieni români Am adus în instanţă dovezi în acest sens şi avem documente din dosarele strict secrete de importanţă deosebită…

Rep.: Pentru lumea politică?!

O.O.: Dosarele de mai sus sunt un cutremur pentru lumea politica autohtona. Toate sunt disjunse din dosarul “Răpirea din Irak” şi el clasificat SSID.

Rep.: Este o perioadă de criză... şi asta vine să complice lucrurile…

O.O.: Criza politica este de 20 de ani încoace, doar că nu o vedem noi. Problema vine din dosarele Securităţii nepublicate nici astăzi. Astfel, nu ştim nici azi cu cine votăm, avem surprize neplăcute sau dezamăgiri cumplite…

Rep.: Dar de care "benificiază" politicienii în anumite momente…

O.O.: Să nu credeţi că bătăliile pe DGIPI dintre putere şi opoziţie sunt aiuristice… Acolo nu se ascund doar stenograme, ci rapoartele Miliţiei dinainte de '89, cuprinzând obiceiurile sexuale nenaturale şi furturile din avutul obştesc la care s-au dedat actualii noştri demnitari, ofiţeri sau oameni de afaceri de succes. Cele mai importante sunt rapoartele CFI, Control Financiar Intern, despre delapidări aflate în arhiva fostului UM 0215…

Rep.: Interesant…

O.O.: Exact. Cei care sunt la putere scot dosare şi le folosesc împotriva duşmanului de clasă. Din păcate, în ultimii cinci ani, acest obicei este folosit de Cotroceni mai ceva ca pe vremea odiosului…

Toate structurile statului sunt penetrate până la vârf de ofiţeri sub acoperire…

Rep.: Cât despre ofiţerii sub acoperire?!

O.O.: Toate structurile statului sunt penetrate până la vârf de ofiţeri sub acoperire, slugi prea plecate ale Cotrocenilor. Şi atunci vă întreb eu cum se fac: politică , justitie, afaceri, turism, ordine publică ? La ordin ? Mai există putere şi opoziţie reale ? Presa jecmănită şi falimentată îşi dă duhul sub talpa Securităţii. Cine mai informează cetăţeanul corect şi cinstit? Ofiţerii acoperiţi cărora li se spune Maestre ?

Rep.: Câns ai spus “până la vârf”, la ce anume ai făcut referire?

O.O.: Uitaţi-vă bine la Guvernul propus… Cel puţin trei dintre membrii Guvernului viitor sunt ofiţeri sub acoperire SIE, dintre care cel puţin unul este cadru al fostei Securităţi comuniste cu probleme la dosar. Cum să facă ăştia treabă dacă sunt şantajaţi ?

Rep.: Poţi să dai şi nume?!

O.O.: Unul dintre ei a fost dat în vileag zilele acestea în presa centrală. Este vorba despre viitorul premier , LUCIAN CROITORU. Reputatul jurnalist Sorin Roşca Stănescu i-a dezvăluit apartenenţa la SIE, mai précis, la Direcţia Informaţii Economice , codificată P404, din strada Romei nr. 4. Se pare că a lucrat în subordinea generalului Gabriel Dumitrescu, în perioada când SIE asista prăbuşirea Bancorexului. Vă daţi seama ce meseriaş e tipul ?

Rep.: Ceilalţi?...

O.O.: Despre ceilalti, ce să vă spun ? Informaţiile sunt strict secrete. Mi-au arestat colegii pentru mai puţin. Dar vedeţi cine vine din structurile de externe. Scrie în CV. Şi apoi, unul dintre ei este deosebit de inteligent şi capabil. Si-a schimbat numele din Goldstein cu unul mai românesc. Dar tot securist rămâne… Gabriel Dumitrescu, fost ofiţer greu de Securitate este în rezervă astăzi, dar lucrează la Departamentul de Comerţ Exterior din Ministerul IMM-urilor. Director General !
Rep.: Şi Lucian Croitoru cum reacţionează?

O.O.: Bineînţeles că Lucian Croitoru neagă. Ce să spună ? Da domnule, sunt ofiţer. Băsescu face guvernele după chipul şi asemănarea sa…

Emil Constantinescu a confirmat povestea predării lui Bin Laden…

Rep.: De altfel, cred că toate guvernele de până acum au avut ofiţerii lor sub acoperire...
e o "practică" mai veche...

O.O.: Fără îndoială! De aceea am ajuns unde am ajuns. Eu am mai dat nume. Lumea s-a îndoit de mine. Am avut probleme, dar în cele din urmă s-a confirmat.

Rep.: Precizează, te rog!

O.O.: Vă aduc aminte că în luna iunie, în cotidianul Pandurul, am publicat povestea predării teroristului Bin Laden de către un ofiţer român, americanilor în Iordania. La 1 octombrie, fostul presedinte Emil Constantinescu a confirmat cu lux de amanunte "povestea" mea în ziarul “Ziua de Cluj”, într-un amplu interviu. Constantinescu nu a dat nume, dar spune că a fost nevoit să-l înainteze în grad pe ofiţerul de Securitate respectiv. Există şi frustrările jurnaliştilor care lucrează cu informaţii strict secrete. Trebuie să încerci să treci peste ele.

Rep.: Apropos de înaintările în grad...

O.O.: N-aş vrea să comentez prea multe. E o ruşine. Aşa se răsplăteşte trădarea.

Autorităţile SUA protejează un terorist internaţional…

Rep.: Revenind la proces... vei merge mai departe, cu siguranţă, cum crezi că se va finaliza?!

O.O.: Nu ştiu. Nu cred că este în interesul cuiva să ajung la CEDO. S-a facut un pas înainte cu recunoaşterea vinovăţiei statului. Vom trăi şi vom vedea! Dacă aş fi avut bani, aş fi dat în judecată şi statul american. De mai bine de patru ani, autorităţile SUA protejează un terorist internaţional, cetăţean american, judecat şi condamnat în România la 10 ani închisoare pentru răpire şi condamnat în Irak la moarte. Asta dupa 9-11 septembrie 2001. Halal să le fie! Este vorba de Mohammad Munaf. CETĂŢEAN AMERICAN, VINOVAT DE TERORISM INTERNAŢIONAL.

Rep.: De ce se trece sub tăcere?

O.O.: Atât de grav este dosarul “Răpirii din Irak”, încât chiar şi americanii îl muşamalizează… În ciuda faptului că le-am dus filme făcute de serviciile secrete americane în beciul în care am putrezit 51 de zile, alături de conaţionalul lor, ofişerul de marină, Roy Hallums, de franţuzoaica Florence Aubenais şi altii.

O.O.: Am dovezile că americanii ştiu tot despre afacere, le-am dus şi numele ofiţerilor serviciului secret Hostage Working Group care s-a ocupat de cercetări. Raspunsul cowboilor - NO COMMENT!

Rep.: O conspiraţie a tăcerii?!

O.O.: Eu am dovezi pe suporturi magnetice, nu mă ţin de conspiraţii. Date, nume, locuri, filme, mărturii, documente strict secrete, fotografii. Nu mă joc!

Rep.: Nu pun la îndoială,... m-am referit la partea americană şi la jocul pe care îl face…

O.O.: Au şi ei interesele lor…

Rep.: Până la urmă, şi faptul că Hayssam a reuşit să fug atât de uşor, ar putea da de gândit că americanii ar fi putut să ştie...

O.O.: Puţin îmi pasă! Eu nu trăiesc în America. Vinovaţii în această afacere sunt aici, lângă noi. Eu am reuşit să dovedesc acest lucru. Mai mult, am dovedit că miza Răpirii din Irak este mult mai mare. De aceea, poate, fiindcă nu au putut să oprească firul dezvăluirilor, m-au haituit. Apoi, au trecut chiar la instrumentele lor, care nu au fost în stare să mă oprească. Mă refer aici chiar la procurorii care instrumentau dosarele Hayssam şi care au fost maziliţi pe rând, în frunte cu echipa de la Timişoara. Doru Ioan Cristescu, Ciprian Nastasiu şi alţii ca ei!

Rep.: În câteva cuvinte - cum a fost primită "Puterea din umbra"?

O.O.: Cartea a fost primită excelent. Am avut şi critici. Era de aşteptat. Dar am înţeles că este cel mai bine vândut volum din istoria Editurii Junimea.

Un caz extrem de grav pentru România

Rep.: Aşadar, ai câştigat procesul cu statul român? Să clarificam puţin…

O.O.: Exact. Eu am câştigat, deocamdată, dreptul să mă judec cu statul român. Instanţa Curţii de Apel Bucureşti a recunoscut de fapt că nu mi-am recuperat banii din cauza statului. Mai precis, judecătorii dosarului Omar Hayssam nu au pus sechestru pe averea acestuia, i-au permis din arest să-şi înstrăineze averea. Mai mult, după ce structurile statului i-au permis teroristului să fugă, i-au dat şi familia. Procurorul de caz, Ciprian Nastasiu, a fost dat afară din magistratură pentru instrumentarea defectuoasă a dosarelor Hayssam. Al cui angajat era Nastasiu ? Al statului, bineînţeles!... Dar cea mai tare dovadă vine din declaraţia fostului şef al Direcţiei Generale de Informaţii şi Protecţie Internă, fost UM 0215, Virgil Ardelean. Acesta afirmă sus şi tare, sub semnatură, că DGIPI a anunţat din timp autorităţile competente, că Hayssam intenţiona să fugă. Vă daţi seama ?

Rep.: Coincidenţă sau nu, dosarul răpirii revine în actualitate?!

O.O.: E un joc politic. Era de aşteptat… Îşi dau cu dosarele Hayssam în cap până la alegeri…

Rep.: Dosarele?!

O.O.: Nu spun degeaba dosarele Hayssam! Este un caz extrem de grav pentru România. Poate duce la decredibilizarea statului român peste hotare. De aceea suntem ţinuţi în şah cu monitorizarea pe Justiţie. Pentru astfel de muşamalizări!

Rep.: În presa centrală au apărut şi stenogramele... Degeratu, Hayssam…

O.O.: Sunt documente reale. Dealtfel, din intervenţiile generalului reiese acest lucru. Degeratu nu poate recunoaşte multe lucruri sau vorbeşte puţin despre evenimente pentru că deţine sau a deţinut certificat ORNISS la cel mai înalt nivel. Poate face închisoare pentru orice afirmaţie nelalocul ei. Povestea stenogramelor este foarte interesantă şi nu are de a face cu declaraţiile liderului PSD, Vanghelie, cum s-a crezut…